Ashtanga Vinyasa

Oftast lite missförstådd eftersom det verkar väldigt fysisk och har varit väldigt populär runt världen. Däremot, är Ashtanga en aktiv meditation. En dynamisk klass där du synkroniserar rörelser med andningen och gradvis börjar du även använda ögonfokus och kroppslås. Du guidas igenom en modifierad version av Full Primary Series i en 60 minuter lång klass. Ashtanga Vinyasa passar alla om man lyssnar på kroppen. Det är en självpraktik där du jobbar med sinnet och kroppen.

 

Bodymind

En yoga praktik som kombinerar rörelse och träning för både kropp och sinne med syfte att främja fysisk och mental hälsa. Den här klassen är för alla. Fokus ligger på  styrka, balans, närvaro, avslappning och selfcare. Vi avslutar alltid med Yoga Nidra eller en guidad meditation. En klass utan krav.

Restorative Yoga 

Restorative Yoga är en terapeutisk form av yoga som handlar om att slappna av och skapa återhämtning. I denna yogaform placerar vi oss i sköna och bekväma asanas med syftet att avlasta kroppen. Genom att hålla asanas under en längre tid och samtidigt känna sig fullständigt bekväm i dem kan vi tillåta oss att verkligen varva ned sinnet. Det är här du skapar återhämtning. Restorative Yoga passar alla. Ett bra komplement till din vanliga yogapraktik och träning. Passar även dig som är stressad, har skador, sömnproblem eller andra besvär.

 

Mindful Yin - Stress Release 

Ge dig själv ett härligt avslut på dagen och en energiboost.

En klass som hjälper dig att släppa stress och spänningar i både sinne och kropp. Vi håller en långsam och stadig praktik med sittande eller liggande asanas och lugnande andningsövningar för att öka kroppslig flexibilitet och mental avkoppling. Genom att uppmärksamma och öppna upp de delar av kroppen och sinnet som behöver lite extra kärlek just nu så skapar vi utrymme i både kroppen och sinnet.

Deep Healing Yoga

Denna lugna yogapraktik är utformad för att komplettera läkningsprocessen vid åkommor som utmattningssyndrom, depression, sorg, fysisk smärta eller annan sjukdom. Den passar även dig som önskar en stund av andrum i livet för att fylla på med energi. Under klassens gång kommer vi arbeta med vår andning, blickfokus, meditation och repetition av mantra då detta hjälper oss att behålla uppmärksamheten på att vara här och nu. Alla övningar görs antingen sittandes eller liggandes. Att praktisera Deep Healing Yoga regelbundet har fördelar som bättre sömn, minskad oro och ångest i vardagen och ett starkare immunförsvar. Efter klassen kommer du känna en känsla av lugn, djup och långsam andning, en känsla av välbefinnande och inre trygghet. 

Facebookinstagramlinkedin